Bad hair day

Eftersom slingorna börjat bli lite gulaktiga kände jag att jag ville färga håret. På semestern hade jag hittat toning, RIKTIG toning, sån där skumtoning som tvättas ur efter åtta tvättar, kors i taket. Det är sällan man hittar sån nuförtiden. Jag köpte svart. Jag tänkte nämligen färga håret rött och sen lägga i en svart slinhga på nåt snitsigt vis.

Jag hade två tok-röda nyanser hemma men i sista stund fegade jag ur och tänkte att jag ville ha nåt mer kopparrött. Jag hittade en "mörk mahogny kopparblond" som såg bra ut på förpackningen. LITE tveksam var jag nog eftersom det stod mahogny men det stod ju även kopparblond. Så jag tog den och satte igång igår kväll.

Nog blev det mahogny alltid.... det blev MÖRKT!!!! Så där såg det inte ut på förpackningen! Möjligen med lite kopparlyster om man kollar i vissa vinklar när solen skiner men kopparBLOND?? Vardå?? Hjälp! Jag ringde frissan i morse och bad om råd.... ja man kan möjligen ljusa upp det med slingor, sa hon. Och dom hade inga tider förrän i augusti. Så antingen får jag göra det själv eller ringa nån frissa i stan. Och slinga själv är besvärligt och blondera själv..... ja jag känner en tjej som fick flammigt och randigt hår i blont och orange och kanske nån mer färg när hon försökte blondera sig själv. Där kan vi snacka om bad hair day! Det var förresten samma tjej som kom till jobbet med knallrosarött hår därför att hon bara hade läst halva brukanvisningen....... nåväl.

Jag vet inte vad jag ska göra. Jag tycker det är alldeles för mörkt. Jag känner mig som.... en tant. Tant-mahogny är det. Jag är ingen tant! Och nåde den som säger emot mig! Mahognyfärgat hår är i alla fall inte JAG. Det ska ju vara RÖTT!!! Nån svart slinga är ingen mening att lägga in heller, det kommer inte att synas...

Sören tycker det blev bra. Visst, det är inte så förskräckligt att man inte kan gå ut. Det ser helt normalt ut..... men jag vet inte, jag vet inte.... Det kostar pengar att färga hos frissan också. Men jag tycker ju inte om det som det är nu!!

Ja vi får se hur jag gör, jag får känna efter lite till ..... snyft.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0