Ny-ekiperad...igen....*rodnar*

Jag har nu definitivt gett upp hoppet om att hitta en vinterkappa. Jag rände rund en stund på stan igår men det var väldigt urplockat. Visserligen var det rea överallt men det spelar ju ingen roll om man inte hittar nåt. "Det är inte säsong" enligt ett butiksbiträde. När jag kollade termometern igår morse var det minus 18, är inte det säsong så vet inte jag. Jo det vet jag visst, i klädaffärer är det dags för sommarkläderna att plockas fram. Knasigt....
Jag hittade en lång skinnjacka som inte gick att knäppa över rumpan och en yllekappa som kanske hade passat om det funnes en storlek större. Vilket det inte gjorde.
Ni som har läst förut kanske har fått uppfattningen om att jag är missnöjd med min kropp. Så är inte fallet. Jag har kommit fram till att det är konfektionsmakarna som inte kan göra kläder som passar! Är det modernt med raka kappor, då finns det BARA raka kappor. Och det passar inte på en som har 38 upptill och 42 eller 44 nertill (läs: MIG!). Passar det över rumpan så blir det för stort upptill och det ser INTE bra ut!! Jag trodde att det var modernt med A-linje nu men inte när det gäller kappor, tydligen. Då är det "trench coat"-stuket som gäller, med åtdraget skärp i midjan, nåt jag också har svårt för då allt som putar annart putar ännu mer då..... OBS! Inget fel med put men nån gräns finns det faktiskt! Eller så är det midjekorta, vida yllejackor med vida ärmar som det blåser rakt in i. Mysigt på vintern....icke!
Däremot hittade jag en kjol! Det var jag inte alls på jakt efter. Köpte ju en kjol förra veckan....(ja den svarta!). Men den här var jag bara tvungen att ha. Den hängde där och ropade på mig. Och halva priset! (Annars hade jag nog inte haft råd). Jag lånade ett skärp i butiken när jag provade den. Jag köpte det med..... 70%  rabatt! Visade Haqvin kjolen när jag kom hem. "Jaaa, snygg!" tyckte han. Och så skärpet, i silverfärgat läder. "Åh, det var fint!" tyckte han. "Det ser ut som tejp!". Silvertejp, det är fint, det.....
Nu får jag nog lugna ner mig i shoppandet, jag har köpt TRE plagg i januari. Först en tunika när vi var i Stockholm, den var också ett sån där plagg som hängde där och ropade på mig. Sen svarta kjolen och så denna kjol. Alla tre har märkligt nog volang nertill..... Hm...jag måtte gilla volanger.

Här är tunikan och den senaste kjolen:                      

   

Kommentarer
Postat av: Åsa

Snyggt!
Och ja, varför inte dra silvertejp ett par varv runt midjan? (Kanske lite svårt att få bort, men va fan...)
Ha en skön helg!

2008-02-01 @ 13:59:08
Postat av: alias Kvasthilda

Tror nästan det blir dyrare med silvertejp!!

2008-02-01 @ 14:29:59
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Maggan

Looking very good!! Passar som handsken ser det ut som och du klär verkligen i grönt.

2008-02-01 @ 14:52:41
URL: http://mags.webblogg.se
Postat av: alias Kvasthilda

Tycker jag om grönt?! VA?! *fniss*

2008-02-01 @ 15:12:07
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Berit

Hej Gun !
Jag tycker du har en härlig kropp...normala bröst och en markant midja och en "rundsnuppig" bak.
Det hade jag velat ha.. Istället har jag en gigantisk byst, rak midja,rund mage och en liten rumpa och slutligen små och korta ben....det är lite svårt att få kläder som passar. Typ xxxxxxlll upptill och small nertill, inte så roligt alla ggr.
Kram från Berit

2008-02-01 @ 19:18:00
Postat av: alias Kvasthilda

Samma problem fast tvärtom. :)

2008-02-02 @ 17:11:52
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0