Makaronilasange

Så här gör man makaronilasagne!

Gör en god köttfärssås med mycket tomatsmak. Mycket kryddor: svartpeppar, paprika, kanske cayennepeppar. Jag brukar inte ha lök i min för då klagar barnen över bitarna.... istället brukar jag pressan ner en eller två vitlöksklyftor på slutet, ha i en massa oregano och en skvimp grädde eller mjölk på slutet för att runda av smaken.
 
Sen kokar man vanliga makaroner. Eller vanliga förresten, jag köper dom som heter Gammaldags makaroner. Och så kokar man en vanlig vitsås och häller i en massa riven ost, gärna präst eller nån annan smakrik variant.

Häll makaroner och köttfärsås i en form, rör ihop det!! Häll ostsåsen över och så in i ugnen och gratinera. Klart!
Äts lämpligen med nån god sallad eller rårivna morötter eller vad man gillar.

Utmärkt frysmat!! Frys ner en hel form att ta fram en vardagskväll efter jobbet eller gör matdosor.

Kommentarer
Postat av: Berit

Hej !
Tack för tipset, verkar gott...

2008-02-10 @ 21:06:04
Postat av: Åsa

Härligt! Måste prova!

2008-02-11 @ 10:41:26
Postat av: alias Kvasthilda

Gör inte ostsåsen för lös! Och köttfärssåsen kan gärna få vara rätt fast också fast med mycket tomater i (koka länge eller använd tomatpuré). Den blir nästan bättre när den fått svalna och man värmer på den.

2008-02-11 @ 10:50:15
URL: http://aliaskvasthilda.blogg.se
Postat av: Jannike

Lät mumma.... och lätt att göra!!

2008-02-11 @ 23:01:52
URL: http://pyret07.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0