Tankar

Vad gör man när man har för många idéer? Skattar sig lycklig?
 
Kanske det är för att jag är hemma och kan använda min hjärnkapacitet alldeles för mig själv som alla idéer ploppar upp. Igen. För det är inte bara nya idéer som kommer,  det är gamla också, som jag ännu inte kommit till skott med.
 
Hur ska man få tid och ork med allt? Jag har nog egentligen inte tid att jobba. 
 
Jag vill ha såna här brallor.
 
 
Ja, det är haremsbyxor. Igen. Men dom är lite mer dressade, i ett kraftigare tyg och nertonade jämfört med dom färgglada i viscose man kan hitta på Tradera och på marknaden vid Urkult. 
 
Fast det verkar vara svårt att hitta såna att köpa. Jag kanske måste sy själv? Utan mönster? Hur ska det gå till? Jag kan inte sånt. 
 
Jag vill gå en kurs i mönsterkonstrution. Fast sånt kostar pengar plus att det säkert inte finns på nära håll. Nej, jag har inte kollat så noga, inte ännu. Men jag vill. Jag vill göra något mer med min hjärna, nåt mer än att få dagen att gå ihop.
 
Lära mig nya saker. Gå framåt. Utvecklas. Inte bara se barnen göra det  
 
Jag vill känna flow. Varje dag. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0