Vem tog min energi?

Stängde idag. For på Ica och handlade lite (fast det gick på över 300 kr ändå. Hur går det till?), sen hem, jättetrött och hungrig. 
 
Skalade och mosade potatisen som blev kvar igår och gjorde en perfekt pärbullssmet. Dom blev jättefina och jättegoda enligt barnen. Själv hade jag satt i mig två hårdmackor med smör och ost medan jag stekte pärbullarna så när maten var klar räckte det med lite gulaschsoppa för att jag skulle bli tvärmätt. Kändes i magen som att jag slängt i mig maten. Eller mat och mat - mackorna och soppan då. Jag smakade alltså inte ens på pärbullarna. 
 
Trodde kroppen var klar med migränen men, nej, jag ligger här på soffan och har ont i magen, så där som min mage kan göra ibland. Känns som verksamheten har avstannat därinne. Lyssnar på hur tar vinden i därute så det knakar i timmerväggarna. Grabbarna pratar med sina kompisar vid datorerna på övervåningen. Mannen är och spelar badminton. Inomhus som tur är. Jäklar vad dom hade fått jaga bollen annars. 
 
Tror det blir ett bad sen. Undrar om jag ska ta och stödelda lite i kökspannan? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0