Hipp hipp hurra!

Fredag! 
 
Idag firar vi min svärmor som fyller 85 år. Hurra för henne! Det blir kaffe och tårta för eventuella gratulanter i eftermiddag hos Lillens. Sen tänkte vi äta middag med dom närmaste senare ikväll. 
 
Men först ska jag jobba. Öppnade idag som tur var så då får jag sluta tidigt. Efter jobbet ska jag till blomsteraffären och hämta en grej, sen hem och byta om och förbereda tårtorna jag började med igår. Vi har beställt tårtor också men jag bakade några i reserv ifall det kommer mycket folk. Samma modell som när jag fyllde år. Dom går fort att slänga ihop.
 
Igår kom svågern med familj. Vi åt middag hos B och B på kvällen. Jättegod fläskfilégryta, ris, potatisgratäng, paj, sallad och en massa annat gott. E hade gjort efterrätt: citronmarängpaj och ananaspaj med glass och vispad grädde till. Oj, vad mätt jag var när vi gick hem. 
 
Idag skiner solen och det blåser inget. Underbart väder för ett födelsedagskalas. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0