Uteliv

Idag skedde det som jag väntat på!
 
Grabbarna fick masa sig upp tidigare än vanligt och dra på sig arbetskläderna. Jag gjorde detsamma. 
 
 
 
Så där ja. Det där gick ju fort att få upp.
 
 
 
Och så lite mer singel. 
 
 
 
Klart! Fast det ska bli andra gavlar sen. Glada snickaren har inte tid just nu. Men gavlarna till det gamla tältet funkar ju. Vi ska bara hitta ett sätt att lammsäkra det på ingångssidan också. Ett stängsel kanske? 
 
 
Nu återstår att flytta ner alla plantor. Idag orkade jag faktiskt inte. Och jag vet inte riktigt vad jag ska plantera dom i ännu. Men vi har lite idéer.
 
Jag beställde just ett soldrivet bevattningssystem från Inpecta. Visst låter det behändigt? Att slippa springa och vattna hela tiden. Att kunna åka bort och inte behöva oroa sig för att grabbarna glömmer vattna. Ja, vi lär väl åka bort allihopa också ibland. Jag tyckte helt klart att det var värt pengarna. 
 
Jag har även beställt kuddar från Jotex. Jag tyckte det var dags att piffa till loungegruppen vi köpte i fjol. Det var ju sensommar när vi fick den och det blev inte av att vi gjorde nåt mer än ställde den på plats så att säga. Dynorna är dom som följde med på köpet, halkiga saker i polyester. Lätta att hålla rena men inte så mysiga. Lite väl neutrala i färgen också. Grått med grått. 
 
 
Men jag har funderat hela helgen ska ni veta. Lagt till och tagit bort. Jag vill att det ska vara färgglatt men ändå sammanhållet. Och så vill jag helst att det blir perfekt på en gång så jag slipper fundera mer! Fast det sista kan jag egentligen släppa. Skulle det vara så att nån kudde inte passar in är det ju bara att ta bort den.
 
Jag hittade ett par mönstrade kuddar jag gillade och försökte utgå från dom. Det gick väl så där. Jag behöver ett färgschema, tänkte jag. Plötsligt fick jag syn på mitt färgschema: köksgardinerna. 
 
 
Jag gillar ju verkligen färgerna på dom. Jag kan väl ha dom som utgångspunkt då? Sagt och gjort. Jag tog till och med fram block och färger och gjorde en skiss.
 
 
Det ser rätt mysigt ut, inte sant? Dock glömde jag rita dit fårskinnsfällarna. Dom ska vi ha där tänkte vi. Då kan vi snacka om mysfaktor. Har även beställt ett par metervaror som jag ska sy ett par saker av. Jag återkommer till det.
 
Plädar har jag inte beställt. Hittade inga på Jotex som jag gillade riktigt. Men så klart vi måste ha plädar att svepa om benen när kvällskylan kryper inpå oss. Man kan även lägga sig där, dra en filt över sig och ta en tupplur. Det gjorde Mannen och jag igår på eftermiddagen och det funkade alldeles utmärkt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0