Kalashelg

Hemma igen! 
 
Helgen var trevlig. Vi åkte ner på fredagen efter jag slutat jobbet, grabbarna och jag. Mannen skulle ansluta senare ifrån Norgetrippen han var på. Vi kom inte iväg förrän tjugo i sex men vi stannade å andra sidan bara en gång (nytt rekord) och det var när vi skulle äta i Tönnebro. Kom fram till Eskilstuna klockan ett på natten. Puh!
 
 
På lördagen åt vi lunch hos mamma och pappa. Stekt bogfläsk med sås, smaksatt med mango chutney och kokt potatis och grönsaker till. Mumsigt. Efter kaffet skjutsade jag mamma till Ica Maxi för att köpa jordgubbar till tårtan. 
 
Grabbarna och jag for sen till Tuna park. Haqvin köpte hårfärg. Han vill färga håret nämligen. Rosa. Ja, han får väl göra det då. Tjejen i Lykobutiken var positiv i alla fall. "Ja! Jag tycker du ska köra!" Vi gick även på HM för att se om det fanns nån mer huvtröja liknande den han fick i julklapp av B. Jodå, han hittade en snygg i svart med vitt "skräp" i.
 
Och jag hittade ett par "pyjamasbyxor", ni vet såna där slamsiga, härliga trikåbrallor som inte sitter åt nånstans. Vinröda med vitt mönster. Jag som inte hittat nåt vettigt på HM på hundra år. Köpte även korta trikåbrallor på Cubus. Det var "3 för 2" på alla "sommarkläder". Var tvungen att fråga hon i kassan vilka kläder det gällde. Visade upp brallorna jag provat. "Jo, men det där är ju sommarkläder" tyckte hon. Så då blev det tre par. Ett par korallröda och två par gråmelerade. Det var dom enda färgerna som fanns kvar i XL.
 
Mina inköp illustrerar väldigt väl hur jag känner mig just nu. Jag klarar inte av kläder som sitter åt. Vet inte riktigt varför. Men det blir så varmt rätt som det är. Kan bero på det. 
 
Herman köpte en snygg lila skjorta på Dressman, med 70 % rabatt. Inte illa. Det blev även en ögonpenna och mascara åt mig samt några bullar att fika till kaffet hemma hos Thea.
 
Medan vi fikade kollade vi på Thea när hon gjorde Oreo-cheesecake till födelsedagsfirandet dagen efter. Mmm, spännande. Mannen dök upp i samma veva och fick en bullhalva han med. Sen blev det tacos till middag, ett par glas vin och sen lite surr ute på verandan innan det var dags att lägga sig. Underbart sommarväder. 
 
Den stora dagen var här. Pappas 85-årsdag. Grabbarna hade tagit med sig sina kostymer och jag hade min fina gröna klänning. Jo, ni ska få se kort, jag har bara inte hunnit lägga över dom på datorn än. Vi träffades på restaurang Casa Nostra, vid Tunafors gamla industrilokaler. Antipasti och bubbel att skåla i var redan beställt. Sen blev det mat. Jag som "inte skulle ha pizza" föll för frestelsen och det blev en "Shepherds choice", en pizza med purjolök, grillad paprika och fårost. Inte dumt alls. Grillad paprika ska jag absolut använda på min hemmagjorda pizza framöver. 
 
 
Efter maten for vi och köpte blommor och sen hem till mamma och pappa för själva födelsedagsfikat. Jordgubbstårta, Oreo-cheesecake, drömmar, kolakakor, kokoskakor, chokladsnittar och bullar. Burp. Det blev ingen middag den dagen, haha. 
 
 
Under fikat hördes plötsligt sång bakom häcken. Där dök fyra skönsjungande damer fram, mina systrar plus två tjejer till. Kvartetten Fika! Vilket passande namn. Dom framförde (förutom "Ja, må han leva") "Gröna små äpplen",  "Av längtan till dig" och "Anthem". Sen blev det lite fler sånger medan dom fikade, sånt som inte var riktigt färdigrepat ännu. Spelade faktiskt in lite grand för att visa Remix. Dels för att det var några sånger vi också har planerat att sjunga, dels för att det kan vara nyttigt för vissa att höra att alla andra faktiskt inte kan allt på en gång. 
 
Jag drabbades i alla fall genast av sånglängtan. Jag som var så slut på torsdag kväll efter konserten och trött nästan hela fredagen. Hur är det möjligt? Sång och musik måste vara en inihelvitte stark drog. 
 
Idag blev det bara frukost och en sväng till mamma och pappa för att säga hejdå. Sen femtio mil i bil, med några stopp för pinkning, tankning och ätning. Skönt att komma hem till sitt eget hem. Sitt egen soffhörn. Sin egen säng. Borta bra men hemma bäst. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0