Hej och hå

Torsdag idag och visst är det bättre men inte är det bra. Fortfarande blir jag yr och halvillamående rätt som det är när jag försöker göra nåt annat än ligga på soffan. Som att blodtrycket plötsligt dyker. Och hostan hänger i men det gör i alla fall inte ont i luftrören längre. 
 
Sent igår eftermiddag trotsade jag det sunda förnuftet och for och handlade. Det var "nästanslut" på väldigt mycket, framför allt sånt vi äter varje dag: ost, mjölk, bröd och ägg, såna grejer. Och jag kände att det skulle kräva mindre energi att åka och handla själv än att förklara för Mannen vad vi behövde och vad jag tyckte vi skulle ha. Fast så här i efterhand undrar jag om det verkligen var rätt tänkt för det var jättejobbigt att gå på affären. Impulsköpte grillad kyckling och en burk Paneng curry grytbas för jag kände att jag ORKAR inte laga nåt "riktigt". Egentligen är väl det också "riktig mat", skillnaden är att nån annan har kryddat och förberett. Och gott var det, med ris och grönsaker från frysen och majs samt lite jordnötter på toppen. 
 
 
Man önskar ibland att det funnits nåt mirakelmedel man kunde stoppa i sig som gjorde att man frisknar till snabbare. Ett piller eller en stärkande dryck. En del påstår sig ha receptet på såna, med frukter, grönsaker och starkt smakande ingredienser men jag tror mest det är gammalt hederligt magiskt tänkande bakom sånt. Ont ska med ont fördrivas. Är det starkt så "verkar" det bättre. Men visst, tycker man det är gott och även att det gör gott så kör på. Jag tycker annars att glass funkar rätt bra som humörhöjare när man är sjuk. Viruset går sin gilla gång ändå.
 
Insåg just att det finns kycklinggryta och ris kvar sen igår. Lunchen är räddad! Och om det skulle vara så ändå att starka kryddor är bra mot virus så är det ju perfekt. Är det inte i USA man serverar kycklingsoppa så fort nån är sjuk?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0