Vårkänslor

Oj, är det fredag nu igen? Tycker veckorna bara flyger iväg. Rinner bort med snön som smälter. Jo, det är nog vår nu, på riktigt. Vissa dagar går man ut utan jacka utan att behöva frysa. Ska ta hem skoterstället från jobbet för gott idag. Jag kan nog tvätta och hänga undan det tills nästa vinter för jag gissar att det är slutåkt på skogen också nu. 
 
Min kropp längtar ut. Jag vill ta av mig vinterparkasen, den som jag tyckte var så skön när jag tog fram den i höstas. Mina fötter vill ha mjuka, lätta skor nu, inte vara instängda i fodrade kängor. Men det är fortfarande minusgrader på nätterna och även förmiddagen ibland. Jag gillar inte att frysa. 
 
Vill stoppa undan ALLA vinterkläder nu och bära undan alla powerstövlar och vinterskor och röja upp i hallen. Dammsuga upp allt grus och göra fint. Men det är fortfarande snö kvar ute på gården. 
 
Vi får se vad som händer i helgen. Jag kanske gör ett ryck då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0