Septembersommar

Det är så lätt att glömma bort hur underbar september kan vara. När augusti närmar sig sitt slut tänkte jag "höst och mörkt, huvva!" Men jag hade inte behövt oroa mig. 
 
Vi har haft kallt och dimmigt på morgonen men sen har solen kommit fram och temperaturen stigit och sen har det varit rena sommarvädret på eftermiddagarna! 
 
Vi har gått ut efter frukost, i full höstmundering. Fleecetröja, galonbyxor, mössa. Vantar för bövelen! Efter lunch har det varit skor och möjligen jacka som gällt. Idag sprang dom barfota, en del av dom. Och mellis åt vi ute hela förra veckan och finvädret verkar ska fortsätta.  
 
Det gäller att suga i sig när det är så här härligt. Passa på att vara ute och bara njuta. Cykla och gräva i sandlådan. Känns som om det kliar överallt av sanden som dom minsta öst på mig idag. Men det går ju att tvätta.
 
Ikväll blir det banne mig en promenad till kören. Hm, kanske bäst att resa på rumpan och fixa maten nu på en gång så jag inte blir sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0