Vila

Soffhörn - oh, how I love you.
 
 
Var till vårdcentralen igår och fick hostmedicin och order om att stanna hemma resten av veckan. Inte gå tillbaka till jobbet för tidigt, aja baja. Nå, jag slapp hostan inatt i alla fall. Inte för att jag är pigg men ändå. Tänk vad trött jag hade varit om jag hade hostat hela natten (som jag gjorde natten innan). 
 
Jag gick ju tillbaka till jobbet redan i fredags. Tyckte jag var lite piggare på torsdagen och det var lite personal men det var lite barn också eftersom det var höstlov. Det går nog bra. Jag skulle öppna, då får jag ju sluta tidigt. 
 
Jo, det gick väl bra. Då. Sen under helgen kände jag att det gick neråt igen. Vi blev inbjudna till U på spontan charkbricka på lördagskvällen och det blev några glas vin till det - så klart. Framför allt blev det sent. Hade så ont i huvudet när jag klev upp på söndagen. Vad har vi sagt om att vara ute och slarva när man är sjuk?! Minns jag inte hur det gick förra gången? 
 
Jo, jag for till jobbet igår. Fråga mig inte varför. Jag mådde ju pyton. Hade legat och hostat hela natten. Men jag hade missat husmötet veckan innan och på måndagsförmiddagar har vi planering. Och det kanske blir bättre bara jag kommer igång? 
 
Knappast. Ringde VC och fick en tid. Satt med på planeringen, uppkrupen i mitt soffhörn (jo, det finns såna på jobbet också). Åt lunch, lade vagnsbarn och sen for jag till VC och sen hem. Nej, förresten, jag svängde in på Coop och köpte mjölk, bröd och glass först. Jag kände jag behövde glass.
 
Parkerade mig i soffhörnet här hemma och kollade på Vetenskapens värld. Klockan fem ringde distriktssköterskan och sa att nu fanns det ett recept på hostmedicin åt mig. Åkte ner och hämtade det, åkte hem och lagade mat och sen var det soffhörnet igen. Älskade soffhörn. 
 
Inatt fick jag sova. Underbart. Vaknade vid sjutiden av hostan men det var väl ok. 
 
Mår ganska pyton fortfarande. Lovar mig själv att inte gå tillbaka till jobbet för tidigt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0