Vårkänslor!

Igår gick jag runt och tokflinade ute på gården. Solen sken. Det var flerafleraflera plusgrader. Isen har blivit till issörja. Gruset har kommit fram. Och jag kände att jag borde vara ledsen för att det inte går att åka skidor längre men istället tänkte jag att nu kan man snart ta fram cykeln. 
 
Tänk att det är lika fantastiskt varje vår. Solvärmen, ljuset, snön som smälter bort. Snart tittar tussilagon fram som små solar. Man kan hänga undan vinterkappan. Man behöver inte frysa. Skogen luktar solsken.
 
Visst var vintern härlig också, med snö och skidåkning och skoterutflykter men det pirrar ändå lite extra i bröstet när man ser snön smälta bort och man känner solvärmen. 
 
Jag kan ha inbillat mig men jag tyckte banne mig jag hörde tranor igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0