Frifredag

Igår jobbade jag inte så då hade jag tänkt att göra lite administrativa saker på förmiddagen, som att skicka iväg gamla teliaroutern och bläckpatronerna och köra iväg plast och glas samt handla lite. Sen på eftermiddagen tänkte jag åka skidor och greja med fotografier och så avsluta dagen med att gå på damernas fredagshundring på bastun. Mannen skulle åka skoter med ett par bekanta och visa dom buan och andra trevliga ställen. 
 
När jag kom hem från Hammarn stod dom på gården och skulle precis åka. Solen sken. Skotrarna glittrade förföriskt. "Du ska inte med då?" frågade Mannen. "Jag ska bara gå in med matvarorna och så byta om!" blev mitt svar. 
 
Så istället för skidåkning blev det en tur först till buan och sen till Kälsjön. Vi stekte kolbullar och korv vid Fjärdingen och njöt av vädret. Åkte sen leden hem med en sväng upp till Kåtan. 
 
 
 
Kom hem vid fem. Tänk vad länge det är ljust nu! Klockan sex gick jag ner till bastun och hade en trevlig kväll med damerna. Det kändes extra skönt att sätta sig i en varm bastu efter att ha varit ute hela eftermiddagen. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0