En utflykt

Idag var det riktigt grått och regnigt ute. Perfekt väder för att plocka och städa inomhus. Så det gjorde jag. Lite här och lite där, lite i tvättstugan, lite i köket, lite i sovrummet. Rev ur skåpet där skorna står (en del av dom i alla fall). Rensade bort flera par som jag aldrig nånsin använder och troligen inte kommer att använda i framtiden heller. 
 
 
Det var behövligt. Dammigt och grejer som ramlat ner bakom skolådorna. Hittade bland annat en brosch i form av en not. Den ska jag väl ha på konserten, va?
 
Även om det behövs städas är det ju inte speciellt kul. Tog en paus och gick in på Facebook. Såg att M hade skrivit att om man ville lämna in nya grejer till Konst- och Hantverkshuset i Ramsele så var det dags nu. Ja, kanske jag skulle ha gjort det? Jag har ju en hel del nya änglar och häxor. Dom som är i Ramsele är ju flera år gamla.
 
Tänk vad man plötsligt kan ändra sig och tycka att en utflykt till Ramsele i regnet låter roligare än skåpstädning. Jag packade väskan i ateljén och sa åt grabbarna att dammsuga. Sen drog jag. 
 
Har nog inte träffat M på två år så det var ett trevligt återseende. Förutom att jag hängde upp och prissatte mina filurer hann vi dricka kaffe och prata en hel del. Om tavlor och luffarslöjd och priser på hantverk bland annat. Om att man har för mycket idéer och för lite tid. Om hur idéerna hinner rinna ut i sanden innan man kommer sig för att testa dom. Jag känner att jag helt enkelt måste se till att träffa likasinnade lite oftare. Få input. En spark i baken. Jag måste se till att skapa mera.
 
Jag lämnade kvar alla änglar och häxor jag tagit med mig från ateljén och tog med mig dom gamla hem. Lilana, Lea och Kristallina finns nu här hemma igen. Jag säljer dom för gamla priset om nån är intresserad. 
 
Vanilla, Pingla, Charlottina von Oben, Satsuma, Coco, Zinnia, Toka och Mary-Linn får tillbringa sommaren i Ramsele. Dom kan behöva lite semester dom med. Och har jag tur känner dom sig mogna att flytta hemifrån och bo hos nån annan!
 
 
 
Dom enda som jag lämnade kvar hemma var änglarna Ginger och Noelle som jag tyckte var alltför vintriga. Francisca och Myrtilla hänger hos Lillens och Cherry, Beth, Xenia och Iris hänger på Turistinfon (om ingen har köpt dom). Det är alltså i princip tomt på häxor och änglar här hemma. Vet ni vad det innebär? Jo, att det är läge att sätta sig ner och sy några nya! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0