Loppisshopping

Jag funderar på att fara till Birsta imorgon. Men jag vet inte än. Vet inte om jag har lust. Men jag måste ju inte bestämma det idag, jag kan känna efter imorgon om jag vill åka. Handla vill jag ju. Hyllinsatser och burkar till skafferiet. Ja, det finns säkert fler saker jag kan kolla på.
 
Idag har jag i alla fall handlat. Jag hade tråkigt och kom på att jag skulle gå till loppisen borta i korsningen. Jag brukar gå dit varje sommar. Det är en väldigt liten loppis men på nåt sätt lyckas jag alltid hitta nåt där. Sjalar, tekoppar och resväskor är exempel på loppisfynd därifrån. 
 
Idag hittade jag en duk. Och så hittade jag DEN HÄR. 
 
 
En klänning! En hemmasydd, mycket välarbetad klänning som satt som en smäck! Ja, jag får inte gå upp nåt i vikt om jag ska kunna ha den. Det är vävt tyg, inte trikå och ingen stretch och den sitter precis. Tyget har stora rosor i härliga, väldigt gunniga färger. Dom svarta kortbrallorna och dom färgglada favoritskorna passade ju utmärkt till.
 
Jag kände mig så tjusig i den! Nu vet jag vad jag ska ha på mig nästa lördag när jag ska på kalas.
 
Vad jag betalade? Jag törs nästan inte säga det. Ok, jag gör det - jag fick ge 25 kr. Jo, du läste rätt. Tjugofem kronor! Jag protesterade lite - sen betalade jag. 30 kr med duken. Vilka fynd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0