Önskelista

Igår hade vi dragning i julklappslotteriet. Det låter kanske knasigt eftersom det var sista november och det är långt till julafton än men så här var det: Vi drog lott om vem som ska köpa julklapp till vem. 
 
Julklapparna är det årliga bekymret, det tycker i alla fall jag som dessutom har två som fyller år precis innan jul. Och hur mycket prylar behöver man egentligen?! Vi som brukar fira jul tillsammans kom därför överens om att istället för att alla köper julklappar till alla så drar vi vuxna lott och så får alla en person dom ska köpa en julklapp till för ett maxbelopp. 
 
Vi i familjen kommer nog ändå att köpa till varandra. Vi brukar öppna julklapparna på morgonen (eller snarare när vi alla klivit upp) och sen brukar den stora julklappsutdelningen, den då tomten kommer, vara hos H och T på kvällen. 
 
Vad jag önskar mig? Tja, ett presentkort på Dress like Marie skulle inte vara så dumt. Kläder är ju alltid kul och i den butiken ÄR kläderna verkligen kul. Andra klädbutiker går väl också bra, som Indiska och Joy till exempel men jag tror vi kan skippa HM och KappAhl. Dom kläderna har blivit så smala på sista tiden och passar inte min kropp. Om det beror på dom eller på min kropp vet jag inte riktigt men jag tror på det förstnämnda. Min kroppsform har nämligen inte ändrat sig på många år och har den så har jag snarare blivit lite smalare. 
 
Annars är jag rätt nöjd med att äta god mat och umgås i jul. Lite kakor och julgodis ska det också bli. Det är ju i alla fall jul.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0