Mellandagar

Tänk, imorgon är det sista dagen på året. Tiden går - hela tiden. 
 
Har jobbat lite i mellandagarna, med betoning på lite. Det var inte många barn. Vädret har varit så där, både igår och idag har det regnat men Mannen och Hackelibacken tog i alla fall skotrarna på släp i eftermiddag och skulle åka upp till buan med K-J och dra upp ett skidspår. "Inga isar!" manade jag. Nejdå, dom skulle inte åka på några isar. Jag litar inte på isarna riktigt ännu med den tämligen varma vinter som har varit. Fast det har å andra sidan vartit snöfritt så det kanske blir bra is då?
 
Nu är jag hungrig. Kan dom inte komma hem nån gång? Vi kunde beställa hämtmat till middag sa Mannen. Ja, tack, sa jag. Undrar om jag ska slå till på en kebabtallrik? Eller kebab i bröd? Eller kanske en grekisk pizza, med fårost, tomater och paprika. Nu blev jag ännu hungrigare.
 
Inte hjälper det att folk diskuterar nyårsmenyer på Facebook heller. Jag har kommit fram till att vi ska ha porterstek till huvudrätt och philadephiaglasstårta till efterrätt. Förrätt tror jag blir räk- och laxcheescake. Fast det kanske blir lite väl likt efterrätten? Kanske jag bara gör en liten smörgåsbakelse med rökt lax och räkor på. Kanske jag måste göra glasstårtan snart så den är klar till imorgon? Men inte innan middagen. Jag kommer att sluka glassmeten så hungrig som jag är just nu. 
 
Köpte lite bubbel idag, både på bolaget och på affären. En pärlande rosé med alkohol och en utan plus en "pärondryck med ciderkaraktär" som det heter nuförtiden. Undrar om vi har tillräckligt med glas att skåla i? Vi kan inte gärna gå till Lillens och låna för det bor folk där. Jag måste gå ner och kolla i köksskåpet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0