Ljus i mörkret

Igår var jag på konstutställning på Vildhussen. Det var lokala förmågor som ställde ut och det var Konstföreningen som anordnade. 
 
Hade en trevlig pratstund med några i Konstföreningen, bland annat om det där med att få igång skapadet. Tror jag skrivit om det förut. Att jag skulle behöva umgås och prata med andra kreativa människor för att dra igång dom delarna av hjärnan. Som när jag gick på konstskolan. Det spelade ingen roll att man inte pratade specifikt om MITT skapande, samtalen gjorde ändå att man kom igång på ett annat vis än när man sitter hemma själv i ateljén. 
 
M lovade att när hennes ateljé är klar så kan jag få komma och hänga där. Det låter ju bra.
 
Det var lite annan försäljning också. Jag gick hem med en ljuslykta i form av en prinsesskrona. Har ju redan en prinsesskroneljuslykta men man kan väl ha en till? 
 
Sen for jag på loppis i Rasan och fortsatte mitt pratande. Hittade det jag sökte fantastiskt nog, nämligen ett ljusfat att ha på köksbordet i jul. Blev jättefint och prinsesskronan fick också vara med.
 
 
På tal om prinsesskronor. Jag fick en beställning efter julskyltningen - på en prinsessa! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0