Det närmar sig

I lördags var det precis två veckor till julafton. Hur går det med julstöket undrar ni säkert.
 
Jodå, tackar som frågar. Jag bakade saffransbullar i torsdags kväll och på lördagen blev det knäckebröd och på söndagen havrekex. Tyvärr hittade jag inte igen rätt recept på havrekex plus att jag bara hade fiberhavregryn hemma och dom blev inte riktigt som dom brukar. Kanske att jag bakar en ny omgång, med vanliga havregryn och ett annat recept. Vörtbröd är det som är kvar att baka men det är ingen brådska.
 
 
 
 
I fredags var jag på julbord med jobbet, på hotellet. Mycket gott och trevligt att få komma ut. Underhållning var det också i form av stand uppen Hasse Brontén. Efter det var det nåt coverband som spelade men vår skjuts ville åka hem då så då blev det så. 
 
Skönt ändå att vakna upp pigg på lördagen. Vi var nämligen bortbjudna på lördag kväll också. Då blev det tacos och efter det glögg och pepparkakor och alladdinaskar och jag vet inte allt. Äta äta.... Det blev inte så sent den kvällen heller. Vid halv tolv bröt vi upp och trampade hem genom skogen i mörkret. 
 
Idag skulle Haqvin ha varit på nobellunch på skolan om han inte varit så förkyld. Det började redan i slutet på förra veckan men då höll han ut, troligen för att dom skulle ha LAN på fredagen. Fast jag tror mest dom kollade på film. Huvudsaken är väl att man umgås. Men förkylningen blev värre och idag är han hemma. Det värsta är att det ju är Lucia imorgon. Jag vill ju se honom i niornas luciatåg!  Men jag vet inte om han kan vara med ens, med sin rossliga hosta. Snyft.... 
 
Hittar inte igen luciasärken heller. Jag fattar inte var jag har lagt den! Fann igen struten efter mycket letande. Den låg i en av påsarna med julsaker. Men inte särken. Och jag vill inte panikköpa en ny heller, jag vet ju inte om han kan vara med ens.
 
Jag ska höra med skolan om det finns nån lånesärk. Han kanske kan vara med på kvällen i alla fall. Mitt mammahjärta vill gärna att det ska bli så.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0