Snark.....

Idag var klockan halv tolv när jag vaknade. Jisses, vad är det med mig? Jag sa visserligen att jag skulle sova på semestern men så här länge? Antingen flänger jag runt eller så sover jag verkar det som. 
 
Nåja, jag har ingen tid att passa idag så det gör inget. Jag behövde väl sova antar jag. Och flänga och fara iväg och göra saker är ju bara kul.
 
Igår flängde jag till Sollefteå och klippte mig. Det blev bra, om ni nu trott nåt annat. Lite prydligare än innan. 
 
 
 
(Ja, jag vet att bilderna till höger är i olika ordning på dom två bilderna. Jag såg det när jag redan lagt ut dom på instagram och orkade inte ändra.)
 
Sen for jag på Erikshjälpen och fyndade. Köpte nästan en glassmaskin. Det var en Philips, en sån jag var ute efter förut. Men sen funderade jag på hur intresserad jag egentligen är av att göra egen glass. En maskin till som ska få plats i skåpen. Nej, jag ställde tillbaka den på hyllan. Istället blev det två rörstrandsfat, en saltströare och en duk från Frösö handtryck. Duken har jag redan en precis likadan, en favorit. 
 
 
Käkade lunch på Café Petter. Tänkte ta en räkmacka men ändrade mig och tog istället en varm smörgås med skinka och svampstuvning. Till efterrätt blev det en bit chokladtårta. Snart är det vardag igen! Mackan var god men en räkmacka hade varit bättre för jag brände mig i gommen på stuvningen. Borde ha spottat ut biten på en gång men man är ju så väluppfostrad. Ingen hade väl sett det heller! Dumma mig. Nu fick jag gå med brännblåsor i gommen resten av dagen istället. 
 
 
Sen blev det lite stros på stan men jag var nog mättad efter birstatrippen dagen innan för jag kände ingen riktig lust att shoppa. Det mesta av sommarrean var bortplockat också. Lyckades i alla fall hitta en bh för 50 kr. 
 
Idag har jag som sagt inget inbokat men grejer att göra finns det. Plocka rätt på tvätten ska jag. Det står två torkställningar med tvätt här inne i köket och sal'n. Tog in dom igår för det torkar ju inte ute!
 
Jag ska fara på Hammarn med plast och papper. Hm, det är onsdag, va? Jag borde fara på återvinningen också. Har en del skräp som ska dit. Kanske ska ta tag i det idag då. 
 
Jag ska handla lite mjölk och bröd och sånt. Jag som skulle baka och laga en massa mat på semestern. Istället är jag lat. Husmors-Hilda tycks ha farit på semester. Skönt, he he.... 
 
Jag ska hämta ett paket också. Träningskläderna har kommit!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0