Gråväder

Grus och grått, kallt och vått. Regn igår, snöblandat idag. Barnen på jobbet ser ut som sandpapper när dom kommer in. När man fått av dom alla galonbyxor och vantar och stövlar ser hallgolvet ut som om grusbilen har varit in och vänt. Nu har vi grus här i vårt hus, våren är kommen, hopp trallallala.
 
Men imorgon lovar dom faktiskt halvklart och uppåt åtta plusgrader. Wow. Kanske det torkar upp lite då? Fast först måste den sista snön tina bort förstås. 
 
Idag blev det fan ingen promenad. Har gått dryga fem kilometer fredag, lördag och söndag och så dansat latin fusion på måndagskvällen. Fyra kilometer promenad igår efter jobbet, fastän det duggregnade och bara var en plusgrad. Men idag tog det stopp. Hade ingen lust imorse och har ingen lust nu efter middagen. Kallt och blött och trist ute.
 
Dessutom tryckte jag i mig hela tre pannkakor till middag och ligger nu i halvkoma på soffan. Törstig är jag också. Och frusen. Sicken tur att Mannen just håller på att tappa upp ett varmt bad. Då kan jag lägga mig där som omväxling. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0