Blä

Lakritskvinnan misslyckades. Jag orkade inte fara på träningen. Jag jobbade till fem idag och efter att ha handlat och slängt ihop middagen hade jag ingen ork och lust att krångla mig ner på Hammarn igen, förbi alla vägarbeten. Ont i magen har jag också, fast jag vet inte varför. Fan, jag som var så peppad imorse. Vad hände? Men imorgon blir det morgonpromenad, det lovar jag, för då börjar jag sju och eftersom jag lämnar Herman vid bussen som går 6:25 så har jag en halvtimme där till en rask promenad. Hoppas inte det är så kallt som det var i morse bara för då var det FROST på bilrutan! Huvva!
 
 
Istället för att åka på träning satte jag mig här vid datorn och passade på att skicka iväg kassakortet och spana efter jobb. Ja det ska ju göras det också. 
 
Kan ju berätta vad vi gjorde i helgen. På lördagen blev det en snabb sväng till Östersund för Mannen skulle köpa en betongvibrator. Det var fint väder så vi tog motorcykeln. När vi handlat for vi på Tages och fikade och sen for vi hem. Fast man kan ju inte åka raka vägen hem om man åker hoj, inte om det är solsken. Det blev en sväng via "annersia", förbi Pilgrimsta och så svängde vi av innan Gällö. 
 
Igår söndag så bakade jag två sorters matbröd och plockade en massa hallon i buskarna nedanför huset. Hallonbuskarna som jag inte trodde skulle ge några bär alls för några veckor sen för det var bara små, gröna kart på dom. Nu var där jättemånga, jättestora härliga bär! Jag fick rentav hallonfeber och kröp längre och längre in i buskarna. Händerna sved på kvällen efter både taggar och brännässlor. Funderar på om man inte ska ta och klippa hallonen också sen när det är dags att ge sig på vinbärsbuskarna. Det måste väl gå att sköta om dom även om det är vildhallon, va? 
 
Till middag så bjöd vi in farmor på surströmming. Jösses, så gott det var!
 
Två degar på en gång! Hur ska det gå?
 
 
Det gick bra. Tekakor och rågsiktkakor! Men jag kanske måste sänka temperaturen nästa gång, dom blev väl mörka. 
 
 
Och så middagen med surströmming, potatis, lök, tomater, creme fraiche, tunnbröd, messmör och kryddost. MMMMUMS!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0