Uppe med tuppen

Första dagen på höstlovet och Herman och jag var uppe före sju båda två. Han hade tid hos tandregleringen halv nio och det hade ju varit en perfekt tid om han gått i skolan. Inte tänkte vi på att det var höstlov när vi tackade ja till den tiden. Och prova att byta tid är i det närmaste omöjligt, speciellt som det var dags för röntgen och att träffa tandläkaren.
 
Men man får väl göra det bästa av situationen. Vi tog med oss frukost och åt i bilen. På så vis fick vi sova lite längre. Efter tandreglering gick vi till optikern där jag hade bokat tid åt Herman. Det var ändå dags för koll och medan vi ändå var i stan tänkte jag. När undersökningen var klar skulle han välja bågar. Sånt kan ta tid som ni vet. Men kors i taket, det tog högst 10 minuter, sen hade han bestämt sig.
 
Sen tyckte jag vi förtjänade en fika. Vi gick till Törners. Herman tog Budapestrulle och jag en apelsincroissant. 
 
 
Sen ville jag gå in på Lindex på väg tillbaka till bilen. Jag hade nämligen spanat in en kjol på webben som jag ville kolla närmare på. När jag städade bort och bar ut sånt i garderoben som var för litet blev det nästan inga nederdelar kvar. En ny kjol skulle inte vara så dumt. Och kolla, visst är den snygg? Lite kul med omlotten tycker jag.
Men - det blev ingen kjol provad. Den var ju jättekort! Inte tyckte jag den såg så kort ut på webben. Har dom dragit ut bilden, tro? Jodå, det står i texten hur lång kjolen är men det läste inte jag, ser ni. 41 cm - det är ju knappt så den räcker över rumpan. Inte kan väl den värma speciellt mycket i vinterkylan?
 
Nej, det blev ingen kjol. Vi åkte hem istället. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0