Mittiveckanstatus

I måndags och igår jobbade jag. Idag jobbar jag inte men vet ni vad jag ska göra istället? Jag ska till DOKTORN! Ja! Med min axel! Jag tog mig äntligen i kragen förra veckan och ringde. Fick en tid klockan 10 idag. Få se vad dom säger. Hoppas dom utreder ordentligt nu. Jag har problem att sova pga värken, det får jag naturligtvis ta upp. Det gäller att klaga lite lagom så att dom förstår att jag behöver hjälp. 
 
Igår var jag i femårsgruppen fram till lunch. På lunchen satt jag bredvid O som grejade på och pratade som han brukar. Plötsligt sträckte han fram handen mot mitt hår, höll ut en test och började sjunga: Här kommer Pippi Långstrump, tjolahopp, tjolahej, tjolahoppsansa! 
 
 
Jag antar att han tyckte hårfärgen stämde. Jag har varken flätor eller fräknar men ok, vi kanske är lite lika ändå? Dags att köpa den där "pippitröjklänningen" jag letade efter för några år sen?
 
 
Som jag brukar säga: det är underhållning hela dagarna när man jobbar med barn. Det är tur det, annars är frågan hur man skulle orka. Fick ont i skallen på eftermiddagen när jag hade gått till Skolbacken. Trodde det var migrän på gång men värken gick över efter middagen. Fast jag var fortfarande trött och jag är trött idag med, trots att jag lade mig innan tio igår. Ja, det skulle förstås kunna bero på att jag inte sover bra, som jag skrev förut...
 
På tal om middag - det blir Ingen vegetarisk matrapport idag. Jag har inte orkat experimentera nåt i köket när jag varit så trött efter jobbet, det har fått gå på autopilot istället. Igår blev det till exempel stuvade makaroner med falukorv. Nyttigt värre. Men gott är det ju. Idag ska jag ta nya tag. Jag lovar att rapportera sen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0