En regnig lördag

Jag fick jobba hela veckan. Inte illa. Den enes nöd, den andres bröd. Jo, jag vet att det heter "den enes DÖD", inte "nöd" men riktigt så illa var det inte som tur var.
 
Så mycket annat har jag alltså inte gjort i veckan. Inga stora projekt i alla fall. Men idag har jag suttit och sytt. Vaknade strax innan åtta och klockan nio satt jag i ateljén. Riktigt ateljéväder var det med regn som skvalade ner från en grå himmel. Sydde klart en häxa. En riktig favorit. Kanske därför det tog lite tid att avsluta henne. Jag ville ha alla detaljer perfekta. 
 
Fina accessoarer fick hon.
 
 
Ville inte dölja hennes fina dreads så hatten fick hänga på ryggen istället.
 
 
Hon är fortfarande namnlös men jag har fått åtminstone ett namnförslag och själv har jag nog också ett och annat namn på lager. Kom gärna med fler. Och ja, hon är till salu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0