Retrospektivt kollage

Urk, vad less jag är. Jag vill inte vara sjuk. Jag VILL INTE. Jag vill sjunga imorgon. Hur ska det gå till, jag som knappt kan prata nu?
 
Stannade hemma idag med min onda hals och min tjocka skalle. Jag får ta det lugnt och vila och vänta på att kroppen ordnar till det här. Tänka roliga tankar. 
 
 
Vad gjorde jag den här tiden i fjol till exempel? Har jag kommit nånvart i livet?
 
Blogginläggen säger att jag var trött. Nähä? Då med? Vad kan det bero på, att jag var trött vid samma tid i fjol? Pollenallergi? I så fall har jag inte lagt märke till den förut. Att jag är snorig just nu beror väl ändå på förkylningen? Jag har ju ont i halsen och huvudet och hostar, det får man väl ändå inte av pollenallergi? Ifjol var jag faktiskt till doktorn med min trötthet och fick lämna en massa prover men dom visade inget. Fast nån allergitest gjorde jag inte.
 
Vidare så var jag ute och cyklade, både privat och på cykelfesten. Jag var ute på fotopromenad med M-K och gick från Döda fallet till hängbron. Är det så länge sen? Vi får nog ta och göra det igen framöver, bara vädret blir varmare. Fast man kan ju klä på sig så man slipper frysa förstås.
 
Jag hade frisyrfunderingar och jag skulle sy en långkjol. Har jag sytt nån långkjol då, nu när ett år har gått? Nä. Och varför inte det då, kan man fråga sig. Jag vet inte. Kanske för att jag har det där symönstret från Sewaholic på hjärnan, det mönstret som jag skulle vilja ha men inte har skickat efter, eftersom jag redan har mönster hemma som jag skickat efter men inte sytt efter än. Fast dom mönstren är förstås inte på kjolar. Får man skicka efter ett till mönster då?
 
Det där är lite som med tygerna. Jag har massvis med tyger, kan jag verkligen skicka efter ett nytt då? Så klart jag kan. Det vore ju bra om jag kunde använda dom tyger jag har förstås men många är från den tiden mamma sydde kläder åt mig, innan jag flyttade hit. Dvs, dom är kräkgröna och senapsgula, som modet var på 90-talet. Jag vill helst att det ska synas på kläderna att jag hänger med. Att jag är nutida och inte har fastnat i min ungdoms mode. Kanske jag ska skicka efter mönstret på Gabriola-kjolen i alla fall? Och ett snyggt tyg till den? 
 
Jag måste nog ha en spark i baken först. Jag köpte ju tyg till en klänning i fjol. Men hur få inspiration? Kanske kolla in lite sybloggar? Jag är ju med på Sysidan.se, länge sen jag var inne där nu. Det kanske är lämplig sysselsättning idag. Hjärnan verkar ju vilja jobba nu när kroppen inte orkar. 
 
Nä men en kopp kaffe på det här...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0