Det går framåt

Fredagen var ganska trög, precis som resten av veckan. Host, hack, snor, trött. På kvällen fick jag huvudvärk. Tog en Ipren och gick och lade mig.
 
Igår, lördag, vaknade jag med samma huvudvärk. Den hade då koncentrerat sig till högra sidan av huvudet. Aha. Jag tog två Eeeze, åt frukost och hoppades på det bästa. Det funkade. Huvudvärken klingade av. Efter att ha slappat framför tv-n med Mannen hela förmiddagen kände jag plötsligt att jag ville göra nåt. Jag kände ett driv. Fantastiskt. Jag mår ju nästan bra. Och solen sken.
 
Jag tog rätt på alla mjölkkartongerna och plasten på verandan. Det kanske blir finväder rätt var det är, vad vet man, och då vill vi säkert sitta på verandan. Åkte med dom och panten ner på Hammarn. Då såg jag hur ett regnväder drog in över Hammarn, ja, man såg verkligen regnskyarna långt där borta. Nej, inte åkte jag på förpackningsåtervinningen då. Stå där i regnet, va? Nej, skräpet fick ligga kvar i bilen så länge. Jag åkte och lekte "extreme cuponing" på Ica istället, dvs utnyttjade alla erbjudanden jag hade på kortet och lite annat. Det jag skulle gjort på fredagen men inte orkat eftersom jag fick en dipp precis när jag var inne på affären och nästan mådde illa av att vara upprätt. Då orkade jag bara handla det vi skulle ha till middag. 
 
Idag har det varit riktigt fint väder. Inte jättevarmt men en 12-13 grader i alla fall och ganska mycket sol. Jag tog äntligen och städade ut vinterkläderna ur hallen. När jag bar ut dom på vinden kunde jag inte låta bli och rota i byrån där. Jaha, DÄR låg min SMC-krage! Vet ni inte vad det är? Det är en "täckjackskrage" som man kan ha när man åker motorcykel så man slipper bli kall om halsen. Man kunde köpa dom från SMC förut men jag tror jag vann min i nåt sammanhang. Den har varit "borta" i flera år (dvs tydligen legat i byrån där vi hade mc-kläder förut) så det var kul att hitta igen den. Den skulle jag ha behövt förra helgen när vi for till Trondheim. 
 
Jag är mycket piggare men hostar fortfarande. Ibland när jag får en hostattack känns det som det drar ihop sig i bröstet. Otrevligt. Men inget rossel längre. Det går framåt. Hoppas hostan går över innan vi ska på cykelfesten. Jag var och betalade den idag och fick kuverten. Nu kan man börja fundera på vad man ska bjuda på! 
 
Imorgon är det måndag och dags att jobba igen. Jag har inte varit på jobbet på över en vecka, det var ju långhelg förra helgen. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0