Träning och tårtplanering

Äntligen kom jag iväg på träning. I torsdags var jag alltför trött och hade dessutom ont i skallen. Gick och lade mig redan klockan nio. Det blir så när man är uppe och slarvar mitt i veckan. Idag var det vanligt cirkelpass. Svettigt och jobbigt. Härligt härligt!
 
 
Det kan behövas träning. Nu blir det tårtätning i dagarna två (och ingen träning). Imorgon tänker jag bjuda på en tårta med smak av lemon curd, vaniljkräm och blåbär. Lyxade till det och gjorde egen lemon curd. Det är sååååå gott! Och jag tror citron, vaniljkräm och blåbär passar bra ihop. På toppen blir det ett marsipanlock och så tänker jag spritsa grädde på sidorna. Några marsipanrosor måste det blir också. Jag har övat på play do....
 
 
På tisdag fyller Haqvin 14 år. Herregud vad dom växer, barnen. Han vill ha prinsesstårta. Ja, det är väl bara att fixa en då. Det är väl inte så komplicerat egentligen. Frågan är bara om det går åt två fullstora tårtor på två dagar. Kanske jag ska göra hans lite mindre. Barnkalasens tid är ju slut (sedan flera år tillbaka) och alla brukar inte komma och fira oss båda dagarna. Han ville i alla fall ha rosa marsipan på sin så jag får väl ta en annan färg på mitt marsipanlock då. Vitt kanske? Har köpt blå pyntgelé. Har lärt mig på Hela Sverige bakar att dekorationerna på utsidan av bakverket gärna ska spegla smakerna som finns i och blåbär är ju blå. Fast då ska det kanske vara blåbär ovanpå också och inte rosor? Förresten blir det väl inte så kul med vitt lock och vit grädde kom jag på nu. Varför finns det inte blå lock? 
 
Dom bakade förresten "Swedish princess cake" i förra avsnittet av Hela England bakar. Intressant.
 
 
Nån frukost på sängen lär jag nog inte få imorgon. Jag jobbar och börjar sju och jag tror inte familjen vill kliva upp innan dess. Haqvin tyckte igår att jag kunde få kvällsfika på sängen istället. Nja, det vet jag inte om jag vill. Men lite sovmorgon får jag för det är sportlov. Och frukost får jag ju när jag kommer på dagis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0