Kuckeliku!

Jag brukar inte gilla pyssel så där jättemycket. Verkar kanske konstigt eftersom jag till exempel gillar att sy mina häxor. Men dom är ju original. Det är jag som hittat på dom.
 
Där har vi pudelns kärna. Jag har aldrig riktigt gillat att göra det andra hittat på. Målarböcker till exempel. Tråkigt. Jag ritar hellre på fri hand.
 
Jag är ett original, ingen kopia.
 
Alltså tog jag och hittade på lite påskpyssel till dagens gruppverksamhet. Genast blev det mycket roligare!
 
Inspirationen kom från en katalog med skolmaterial. I katalogen fanns en bild med tuppar gjorda i tyg. Dom föll jag verkligen för. Såna skulle jag vilja göra!
 
 
Men barnen är lite för små för att sy. Jag tog och översatte modellen till papper istället. Att få klistra glitter och paljetter går alltid hem!
 
 
 Jag återkommer med beskrivning och fler bilder i separat inlägg. Imorgon skulle jag tro, nu är jag för trött. 
 
Kuckeliku!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0