Projekt "Skafferi"

I onsdags tog jag en kombinerad långpromenad och loppisrunda. Om jag fyndade nåt? Jajamen, en kofta och en duk (egentligen tallriksunderlägg). Femtio kronor, det var väl bra? Jag som just konstaterat att jag gillar koftor och är på jakt efter fler enfärgade. Den här är ja, brunrosa kanske? Blekt roströd? Passade bra till den nya toppen från Indiska. 
 
 
Nästan sex kilometers promenad blev det. Det var bra. Tur med vädret hade jag också för när jag kommit hem började det regna. Och det bara fortsatte. Då får man göra saker inomhus istället. Städa skafferiet till exempel.
 
Fick ett anfall på röran i skafferiet. Nä, nu står jag inte uuut längre! Ut med allting! 
 
 
Det ryms en hel del grejer i ett skafferi. Vi behöver inte oroa oss för att svälta ihjäl den närmaste tiden om jag säger så....
 
 
Hittade lite skatter faktiskt. En oöppnad tub harissa - hurra! Två burkar hemkokt äppelmos som hade gömt sig bakom andra grejer. En påse polkaskorpor, mums! Och så två burkar likadant strössel. Hm, man kanske ska städa lite oftare.
 
 
Dammsuga, torka, på med nytt papper. Jag hittade inte igen hyllpapperet som jag är säker på att jag har sett en rulle av här hemma men jag hade vanligt vitt "hushållspapper" så det fick bli det istället. Fast rutigt hyllpapper är finare, det är det. Och så in med grejerna igen, i lite annan ordning än förut. Få se hur vi trivs med det. Snyggt och prydligt blev det i alla fall. Och tomt på golvet så man kan gå in! Men det var väldigt vad fronten på "lådan" är fläckig och ful, fastän jag har skrubbat med svampen. Det ser ju inte vidare fräscht ut. Hmmmm.....
 
 
Jag plockade ut en del av grejerna igen och gick och hämtade målartvätt, vitfärg och pensel. Det är ca 20 år sen skafferiet byggdes så det var nog på tiden med en uppfräschning.
 
 
Så där ja! Nu är fronten på "lådan" och bakre väggen vita och fina. Påshållaren får flytta ner till vänster, utom synhåll så slipper man se det virrvarret när man öppnar dörren. Genast lite prydligare. 
 
 
Eftersom regnet verkar fortsätta så kanske man ska ge sig på nåt mer som behöver städas och organiseras? Skåpet med plastburkar till exempel? Dock tror jag inte det behöver målas om.
 
Men först ska vi ner på Hammarstrands marknad. Det finns ju regnkläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0