Rutinarbete

Alltså, jag tycker inte om när det blir så lite skrivet här. Jag gillar ju att skriva. Men jag tror inte det har med minskad lust att göra utan med att jag inte hittat nån ny rutin för det. Förut satt jag vid datorn varje förmiddag och kollade jobb och då skrev jag på bloggen också. Nu åker jag och jobbar på morgonen istället och jag måste hitta andra tillfällen att skriva. På kvällen skulle ju funka eller på rasten om jag inte är ute och går eller är så trött så jag måste ligga och blunda en stund.
 
 
Jag ÄR trött. Fastän ljuset är på väg tillbaka och det dröjer längre innan solen går ner om dagarna. Trodde det skulle bli lättare nu. Men det var ju första skolveckan för Herman förstås. Första veckan med riktigt tidiga morgnar och svårt att komma i säng på kvällen fast man VET att man ska upp nästa dag. Nåja, vi kommer väl in i den rutinen också så småningom. 
 
 
Vädret har växlat i veckan. I torsdags var det minus 20 mest hela dagen. Jag slutade tidigt den dagen och for hem vid halv tre. Fikade, plockade in disken, donade på lite. Tänkte att nej, jag måste nog gå och hämta posten. Byltade på mig täckbyxor och jacka, halsduk och mössa för det var ju kallt. Gick ut och blev ståendes utanför bron av pur förvåning. Det var ju varmt! Gick in och kollade temperaturen. Minus fem?? Hur är det möjligt?
 
Idag har det varit runt nollan. Jag tog en promenad med kameran och när jag kom till Plassen kollade jag hur skidspåret såg ut. Verkade lovande. Imorgon ska jag nog ta ett varv efter frukost. Får väl ta gammelskidorna eftersom dom nya inte är vallade än. Det är bra om skidåkningen blir rutin också. Den övriga träningen går ju bra, jag var iväg i torsdags igen. Då hade jag fortfarande träningsvärk efter måndagens träning. Idag lördag känner jag av torsdagsträningen. Bra jobbat!
 
 
Imorgon tänkte jag också vi kunde åka skoter en sväng på eftermiddagen och knäppa lite snygga kort. Mannen åkte iväg en vända för en stund sen, innan det blev helt mörkt men jag tyckte ändå det var för mörkt för fotografering så jag avstod. Efter en stund hade han lagt ut ett jättetjusigt kort på Facebook, taget längst upp på Snödberget. Snötyngda träd och skymningshimmel. Äsch. Jag borde ha följt med.
 
Har inte fått till matrutinerna än heller. Det krävs lite mer planering för middagen nu när jag inte här hemma om dagarna. Dock har jag inte ätit några gottigheter på hela veckan, inte förrän igår när det var fredag. Det beror nog mycket på att jag jobbar och det är ju bra. Jag har inget gotta hemma heller så kvällarna klarar jag galant. Men jag köpte Nutella häromdagen och det är nog det dummaste vi kan ha hemma för jag älskar Nutella. Hade glömt bort den men någon i detta hus hade fikat medans jag var ute och gick idag och nutellaburken stod kvar på köksön. Jag föll för frestelsen - det blev rostad macka med Nutella på till kaffet. Gott gott men jäkligt onödigt.
 
Jag vill ju inte växa ur mina kläder igen. Ända sen vi var till Turkiet har det sakta gått uppåt men nu, nu är det slut med det. Till sommaren ska jag ha kommit under 70 kg och med dom muskler jag har skaffat mig till dess kommer jag att vara en riktig puma på stranden. Det har jag bestämt!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0