Typiskt!

Nästa vecka fyller jag år. För att slippa fjolårets bekymmer hade jag tänkt önska en prinsesstårta från Brödbiten. Ja jag skrev det till och med här:
 
http://aliaskvasthilda.blogg.se/2014/february/nae-jag-hade-ju-bestamt-mig-2.html
 
Igår fick jag höra att dom gått i konkurs. Bye bye prinsesstårta... 
 
 
Vilken otajming. Så typiskt. En vecka innan min födelsedag. Ja, dom tänkte så klart inte på det, riktigt så konspiratoriskt lagd är jag inte. Men det betyder att jag antingen måste baka tårta själv till på måndag eller beställa nån annanstans ifrån. Och visst, jag gillar att baka, det vet ni ju men jag jobbar och i så fall måste det vara en tårta som går att förbereda. Och jag har förresten ledsnat på att baka till min egen födelsedag. Kan väl nån annan göra?
 
Ska fundera i helgen, när jag fått sova lite mer. Just nu lider jag av extrem sömnbrist. Blev väl kanske fyra timmars sömn inatt. Helt självförvållat. U och S och barnen är här på sportlov och vi hade bjudit dom till Lillens på mat och bastu och badtunna. B och B var också bjudna. Vi hade en mycket trevlig kväll men det blev sent innan vi kom i säng. Mycket sent. 
 
Ska lägga mig tidigt ikväll och imorgon har jag sovmorgon, ända till klockan sju. Jo jag vet. Man har inte så stora krav nuförtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0