Nu är det inte roligt längre

Vilken HÄRLIG vecka. Alla familjemedlemmar har varit antingen magsjuka eller förkylda i omgångar. Idag är det min tur att vara hemma. Har varit snorig, hostig och opigg ända sen i måndags men inte velat vara hemma eftersom det är andra som är sjuka och det har väl funkat ganska bra men igår eftermiddag tvärdök orken och kroppen sa ifrån. Huvudvärken blev värre, jag kände mig verkligen sjuk. Ont i magen hade jag också fast inte magsjukeont utan öm och konstig. Mådde visserligen illa när jag for hem men det berodde nog mer på att kroppen inte orkade vara upprätt längre. Det blev bättre när jag fick ligga still på soffan. 
  
 
Känns likadant idag. Går bra om jag ligger ner och vilar, då mår jag skapligt, men så fort jag sitter upp eller är uppe och går mår jag illa och känner mig snurrig. Snorig, ont i huvudet, öm i nedre delen av magen, hosta. Fan, jag som sett fram emot just den här torsdagen. Jag ska ju till frissan idag! Hur ska jag orka sitta upprätt i 45 minuter? Jag får peta i mig ett par piller innan så jag klarar av det. Vila en massa på förmiddagen. 
 
Fick ingen sovmorgon heller eftersom Herman mådde mycket bättre idag och skulle på skolan. Då kan man ju inte klaga. Jag kan ta igen mig senare. Nu är hjärnan redan vaken.
 
 
Hoppas tv-n funkar idag. Igår var det nåt fel. Bilden frös och sen blev det svart och när jag provade med att starta om digitalboxen och routern så funkade det inte. Fick bara felkoder. Internet var också lite svajigt men enligt telias automatiska felsökning så skulle felet ligga i utrustningen här hemma, inget fel hittades mellan stationen och här. Fan trot. Det funkade ju tidigare på dagen? Ligga sjuk i soffan och inte ha tillgång till tv, det är inte kul. Jag vill se på Hela England bakar.
 
Man kan så klart surfa på telefonen men det blir inte samma sak. Kollar man på tv kan man slappna av och ta sig en lur emellanåt. Dessutom får jag ont i ögonen efter ett tag när jag har läst på telefonen. Den nittonde ska jag hämta mina nya brillor. Hoppas dom är så undergörande som jag inbillar mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0