Bruna bönor, semlor och latin fusion

Äntligen kom jag iväg på träning. Men så var det ju latin fusion också. Känns lite grand i kroppen idag, speciellt i axlarna. Jag har tydligen dansat med axlarna? Men det gör man faktiskt. Man viftar och far med armarna och man skakar axlarna. Tänk, i början när jag dansade hade jag problem med just det där att skaka på axlarna. Nu tycks jag ha hittat musklerna för nu kan jag lägga till lite skak när jag tycker det passar, fastän resten av kroppen gör andra saker. Jag väntar med spänning att den riktiga träningsvärken ska dyka upp framåt eftermiddagen. Det är ändå två veckor sedan jag tränade sist. På torsdag ska det vara nåt nytt som heter Soma Move. Det ska bli intressant att prova. 
 
Igår var det fettisdag också. Vi fick bruna bönor till lunch på dagis och så hade vi semlorna vi bakade förra veckan till efterrätt. Det där med att man ska äta bruna bönor och fläsk på fettisdagen är nåt jag lärt mig sen jag flyttade hit. Hemma åt vi nog semlor bara, som kvällsfika på tisdagar med varm mjölk. Fast vi äter nästan aldrig bruna bönor på fettisdagen här hemma. Det blir liksom inte av. Bruna bönor är en så där rätt som Mannen önskar sig ibland och då får jag hitta på nåt annat än bönor åt grabbarna för dom gillar det inte. Jag tycker väl att det går att äta men det är inget jag längtar efter. Vi åt pasta och skinksås igår, om det nu är av intresse. Sen åt vi semlor på kvällen, med varm mjölk. 
 
Nu ska jag bege mig till jobbet. Idag blir det nog inga semlor och det är nog lika bra det. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0