Statusrapport två veckor innan julafton

Oj, vad jag skriver mycket här - eller inte...
 
Men jag har tänkt skriva. Flera gånger. Att det snöade hela fredagen till exempel, en decimeter kom det, men att det nu har tinat och blivit så där otrevligt halt som verkar ha blivit standard om vintrarna dom senaste åren. 
 
Att jag bakade havrekakor, biscotti och kanelbrownie med saffransglasyr. Att den andra råndegen jag gjorde inte gick att grädda. Den bara flöt ut i rånjärnet och rånen gick sönder. Jag gav upp efter tre försök och gjorde gaffelkakor av resten av degen. Jättegoda blev dom!
 
 
 
Har också tänkt skriva att jag har jobbat på Solen måndag, tisdag, onsdag. Tyvärr inte idag när dom skulle ha luciafirande. Det hade varit kul att se, jag har ju varit med när dom övat sångerna. Istället blev det en sundsvallstur med Mannen. Hämtade en såg som varit på service, köpte lite grejer på Ikea, snabbspanade efter nya kläder att ha på julkonserten, åt julbord. Burp....
 
Köpte inga kläder. Det var urplockat så klänningen och tunikan jag spanat in på Indiska fanns inte i min storlek. Men jag funderar på en röd kofta jag provade. Den satt mycket bättre än jag förväntade mig. Mjuk och skön var den också. Jag skulle ju kunna skicka efter den? Hinner den komma innan konserten då, tro? Det är 20% rabatt också just nu. 
 
 
Fråga är också: kommer jag att använda en julröd kofta annat än till jul? Ja, varför inte? Jag har ju bestämt mig för att undvika svart. Jag färgboostar allt vad jag kan just nu, för att ta mig igenom den mörka årstiden. Om man undviker att matcha den med grönt så jag inte ser ut som en julprydnad borde den väl klä mig när jag ska vara vardagsfin? Jag menar, kan jag kombinera grönt och rostrött och turkost så kan jag matcha rött också.
 
 
Ska fundera på saken. Risken finns att jag beställer annat också när jag ändå är igång. Men jag skulle faktiskt behöva några nya toppar, några som inte stränar och korvar sig. Usch, vad man känner sig tjock och tantig när kläderna inte passar. Hm, jag borde egentligen tänka på julklappar och födelsedagspresenter, inte kläder åt mig själv. Men Indiska kanske har några förslag? 
 
På tal om julkonsert och på tal om kakor. Vi hade glöggmys på senaste körrepet. Förutom glögg och kaffe fanns det saffranslängd och pepparkakor och ädelost och brie och fudge och persimoner och jag tog med biscotti och chokladkaka. Oj så gott! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0