En tidig morgon

När bussen körde iväg med Herman imorse såg jag en kille komma springande och vinkande. Han hade missat bussen. Nå, han kutar väl ikapp bussen och kan kliva på vid kiosken, tänkte jag och smög efter genom Hammarn med bilen. Fast det stod inga bussresenärer vid kiosken idag för bussen for förbi utan att stanna. Äh, vaffan, det här går ju inte. Jag körde upp bredvid honom och öppnade rutan och ropade "hoppa in!". Sen körde jag ikapp bussen och strax innan korsningen blinkade jag åt den och bussen stannade så killen kunde kliva på. 
 
Nej, jag vet inte vem det var men nu slapp killen vänta i 1,5 timme på nästa buss till stan. Och kanske han kliver upp fem minuter tidigare imorgon. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0