Högt uppe på berget

När man har ont och är på dåligt humör kan man packa en ryggsäck och gå upp på berget och umgås med sig själv istället för att drabba sin familj och sina medmänniskor. Om man tar med sig en hink och ett par gummistövlar kan man plocka hjortron också.
 
 
 
 
Nej det blev väl inga mängder men det fick mig att bestämma mig för soppa och ugnspannkaka till middag, ja, med hjortronsylt förstås! Och jag fick motion och frisk luft på köpet och kaffe hade jag med mig.
 
Det onda jag irriterar mig på sitter i axeln, fortfarande. Jag gör mina sjukgymnastiska övningar och visst är jag bättre i musklerna runtomkring men det där som gör ont inuti axeln, det består. Igår var jag dum och hjälpte till att lyfta av kåpan på en vagn - alltså är det sämre i axeln idag. Det är som att själva arméns tyngd räcker för att det ska göra ont. Hur gör man då? Ligger ner? Går omkring med mitella? 
 
Nu när jag har promenerat upp och ner på berget känns det bättre. Endorfiner är bra skit. Endorfiner och Alvedon. Nu känner jag äntligen lust att dra igång en matbröddeg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0