Vardagslunken

Vardagen rullar på ungefär så här:
 
- Kliver upp, väcker Herman, gör morgontoalett, tjatar lite mer på Herman att han ska kliva upp, går ner i köket. 
- Dricker kaffe och äter eventuellt en macka medans Herman äter frukost. 
- Skjutsar Herman till bussen och åker sen till jobbet. 
- Där äter vi frukost klockan åtta. Sen går dagarna med lek och blöjbyten och påklädning och avklädning och tvättning och ätning och middagssovning. Barn ramlar och slår sig och blir osams och gråter och skrattar och pratar och babblar, ja, ni hajjar. 
 
När jag åker hem är jag trött i huvudet. Inte så mycket av ljudet som av att ha uppmärksamheten på topp hela tiden. Jag brukar lägga mig på soffan en stund och ta en kopp kaffe och bara vara i tystnaden. Inte konstigt att man var trött på den tiden man hade småbarn.
 
Det andra jobbet vet jag inte hur det blir med. Hon ringde från Kornboden idag och berättade att hon inte fått nåt besked från kunden ännu. Så då vet jag det i alla fall. Skulle väl ha sökt lite andra jobb också eftersom jag är inskriven vid Arbetsförmedlingen fortfarande men jag är så trött på kvällen när jag varit igång från klockan halv sex på morgonen. Jag orkar inte ta tag i det riktigt. Jaja, jag får väl göra det i helgen då, när jag fått sova ut. Det är torsdag imorgon, sen kommer fredagen och sen får vi sova.
 
Tror jag ska lägga mig tidigt ikväll, på tal om att sova. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0