Slösa-Hilda

Igår kom barnbidraget. Idag har jag MINDRE pengar på kontot än jag hade innan gårdagen...... Duktigt Hilda!
 
Fast vi har mer saker i kyl och skafferi också. Så måste jag tänka. Och det är bara två dagar som jag behöver vara pank, sen kommer A-kassan, en liten skvätt. Och lön ska jag väl ha snart också hoppas jag!
 
 
Jag var till Sollefteå igår och klippte mig, dit gick en del av pengarna. Innan jag var till frissan åkte jag ut till Kläddax för att kolla om dom hade täckkjolar. Jag ville minnas att dom hade det i fjol eller förrfjol när jag var dit. Och det hade dom. Jag köpte en kortare variant. En lång har jag ju redan (fastän den är det fortfarande fogskum på så den använder jag bara i nödfall). Så, ja, jag får skylla mig själv att jag är pank. Pank men nöjd. Några andra kläder vågade jag knappt titta på. Fast ögonen fastnade för en jacka. "Lyckligtvis" var den liten i storleken, armarna kändes som stoppade korvar. Men snygg var den! Livet var i olivgrön canvas med fickor och detaljer, ärmarna i (fusk?)skinn och så var det en pälskant på huvan. Rutigt foder. Snygg. Min stil. Men för liten. Vad bra...... typ..... 
 
Håret blev bra. Kortare och ungefär som jag ville ha det. Jag lyckades ju inte boka samma frissa som förut. Jag mindes att hon hette Jenny men det fanns det två som hette. Och jag prickade så klart in den andra Jenny. Men det gick ju bra det med. Nästa gång blir det i alla fall klipp, färg och slingor på Diva. M ska få göra mig fin till jul. 
 
Igår kväll blev det crossfit-liknande träning. Fyra stationer med två övningar på varje. Vid varje station körde man 4x30 sekunder på båda övningarna, utan paus emellan, sen var det vila en minut och så gick man till nästa station. Jäklar vad slut vi var! När vi hade gått varvet runt tänkte jag att nu är det väl klart. Men nej, vi skulle köra ett varv till fast 20 sekunder på varje övning. Gaaah! Ja, så var det många som skrek på slutet. Sen när vi var klar med andra varvet tyckte A: "Vi kör en kondition också. Vi tar väl Tingeling, va?" Vi trodde först hon skojade. Men se, det gick bra att köra Tingeling, fastän vi var så slut. Och sen körde vi en kondition till på det. Fantastiskt! 
 
 
Det känns i kroppen idag. Inte ont nånstans men den är liksom trött. Nåja, det är latin fusion ikväll, det ska jag gå på, fattas bara annat. Det märks förresten att jag redan blivit starkare. Jag gör en hel radda armhävningar på tå nu innan jag måste gå ner på knä. Burpees? Inga problem. Fast det blev väl inte så många på sista varvet - men jag gjorde dom. Jodå, det finns övningar jag inte gillar också. Mountinclimbers (cykelhopp kallar jag dom för), dom gillar jag inte. Det är jobbigt både för axlar, armar och ben. Fast det är väl meningen det....
 
Nu morrade magen. Dags för påfyllning. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0