Seeeegt....

Blir inte många knop gjorda idag. Jag är mör i kroppen efter gårdagens mc-åkning i kyla och regn. Inte direkt ont nånstans men TRÖTT, både i kropp och knopp.
 
 
Jag har i alla fall gjort dom viktigaste sakerna. Hängt upp tältet på tork, gått till Lillens och stängt av element och beredare och kört igång tvättmaskinen efter helgens gäster. Jag stoppade in en maskin med tvätt här hemma också. Känns som man gått i samma kläder hela helgen. Jo det har vi ju.... Wollpower, långkalsonger, tröja - In i maskin med dom! 
 
Satte mig i soffan under en filt på förmiddagen och kollade på Hela Sverige bakar. Dom gjorde vetebröd och munkar. Så nu är man ju sugen igen då. Jag som skulle återgå till det hälsosamma livet nu när vardagen tar över igen. I helgen har jag INTE tänkt på vad jag äter. Bara mumsat. Fast mer mat än sötsaker måste jag faktiskt säga. Lite engelsk konfekt, en bit kladdkaka och en bit rusktårta slank ner, annars var det fläskkarré, potatis, sås, sallad, chorizo, chili con carne och hamburgare bland annat. Och jag har inte ätit några sötsaker än idag heller faktiskt. Men jag är hungrig. Hela tiden. Det är säkert för att jag är trött. En tupplur kanske vore på sin plats?
 
Skulle vilja gå ut i alteljén och sy. Jag har idéer. Men att skapa kräver energi och det har jag inte idag. Jag tror jag ska skriva en matlista istället och åka och handla och hämta Herman vid bussen (han slutade tidigare idag) och sen fundera på hur jag ska lösa middagsbestyren. Det är planerat strömavbrott idag mellan 17 och 20. Mitt i middagen. Hur kul är det? Men dom tycker väl det är bättre att vi äter kall mat än att företagen blir utan ström på dagtid. Ok, jag kan hålla med dom. Men om Herman slutar tidigare kan vi ju faktiskt äta klockan fem. Se där, problemet är löst.
 
Sen är det träning i kväll. Det orkar jag. Hoppas det inte är strömavbrott på Hammarn bara. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0