Allting är vitt vitt vitt

Blev det nåt skapande i fredags? Jodå, jag sydde i stort sett färdigt ängeln jag börjat på. Och hon BLEV vit. Kanske inte vintrig, men vit i alla fall. Ni kan få en tjuvkik på hennes ansikte men inte resten. Jag tänker inte sälja henne nu, hon ska vara med på julmarknaden. 
 
 
Årets färgtema är tydligen vitt. Jag fick faktiskt en del förslag när jag slängde ut frågan igen på Facebook, den om hur en julängel ser ut.
 
Julänglar är klädda i vitt såklart. Yllekjol, yllestrumpor, lovikavantar, päls och pälsmössa.Vingarna klarar sig utan kläder.
Vita med lite glittrigt garn eller tyg, lite snöaktiga vingar.
Kjol av säckväv, i övrigt dova gröna å röda färger å med vitt hår
Vitt med glitter.
 
Vitt och glitter är det som återkommer. Jamen vi kör väl på vitt då!
 
 
Började på en till igår, en som verkligen är klädd för vintern. Det är dock väldigt tjockt att sy i teddytyg i det här formatet så vi får se om hon blir den enda med pälskappa eller om jag gör fler. Jag har ju andra vita tyger också. Tjyvkik på ansiktet? Jajamen! Fast hon är inte klar än. Inga vingar än och jag har inte fäst hår och mössa men visst kan hon se ut så här, va?
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0