Tråkväder

Alltså....jag har ju ingen vidare lust att ställa mig och gräva ur rabatten i ösregnet. Det har hållit på och skvalat sen igår. Men jag måste göra färdigt rabatten. Jag har ju börjat gräva ur och stenarna ligger i en hög bredvid på gräsmattan. Taklöken och myntan står och väntar i sina krukor på att få komma hem igen. Jaja, jag får väl klä på mig regnrock och gummistövlar och ta tjuren vid hornen. Det lär väl rota sig bra i den här rotblötan.
 
Så här såg det ut när jag satte igång. Då sken solen.
 
 
Men kanske att jag väntar en stund. Det dånar på plåttaket nu. Och regnet ska tydligen fortsätta ända till sen eftermiddag. Sen blir det så kallat uppehållsväder. Är det när det inte är nåt väder alls? Kan ju vara skönt som omväxling, jag tycker det har varit så jäkla mycket väder dom senaste dagarna. 
 
Det finns annat att göra inomhus medan man väntar på att regnet ska lugna ner sig. Betala räkningar, tvätta, diska, leta fram resväskan och börja packa så smått. Kanske inte var så dumt att vädret växlade från varmt till kallt. Det vore lite snopet om man skulle komma fram till Turkiet och det var kallare där än här. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0