Motorer och lack

Skitbil. Igår kväll när jag for från kören började batterilampan skina när jag svängde in på Västigate och servon försvann. Fick ta i ordentligt när jag svängde in på gården, värre än att ratta survolvon. Diagnos från Mannen: troligen generatorremmen som gått av. Ja, jag ska ju ändå lämna in bilen till L på fredag, ett fel mer eller mindre spelar väl ingen roll..... Nä, jag skojar bara - jag är skitsur. Dumma bil. Dumma DUMMA bil. Dom andra felen är det som jag fick anmärkning på när jag besiktade, glapp i en länkarm (det är det som klonkar!) och nåt mer jag inte minns just nu. Det gamla vanliga skulle man kunna säga.
 
På tal om motorer så var vi till Sollefteå igår och servade Vingen. Vi gick till restaurang Nipan och käkade lunch. Jag gillar deras lunchbuffé. Många rätter att välja på och en stor salladsbuffé. Igår luktade det stekt fläsk när vi närmade oss restaurangen och Mannen suckade längtansfullt och sa "tänk om det är bruna bönor!". Och kan ni tänka er - det VAR bruna bönor. Närmare bestämt så fanns det: Bruna bönor, fläsk, löksås, kassler, fiskgratäng med västerbottensost, falafel, stekt potatis, kokt potatis och så tacofärs. På salladbuffén finns förutom grönsallad, morötter, majs, oliver och en massa annat grönt även kyckling, skinka, räkor och annat gott så man kan blanda och äta som man vill. Bara att moffa i sig! Jag tog fiskgratängen. Den var ganska god men den smakade inte så mycket ost som jag hade förväntat mig. Men vi blev mätta och glada och det var ju meningen det. 
 
 
När vi kom hem från Sollefteå lyckades jag för en gång skull sitta still och måla naglarna. Ja jag kunde nästan sitta still tills lacket torkade helt också. Men det gick bra den här gången, ett liiitet jack i lillfingernageln kan jag skönja om jag tittar ordentligt. Blev klatcshigt orange och rödrosa med röda stenar på ringfingret. Nu ska vi se hur länge dom sitter kvar, stenarna vill gärna åka bort inom ett par dagar. Skulle vilja ha såna där "paljetter" som H duttade på mina orange naglar när hon manikyrerade mig i höstas. Dom sticker inte ut som stenar gör och borde alltså sitta kvar längre. Fast jag tror inte jag har tålamod att täcka en hel nagel såsom H gjorde. Jag har liksom annat att göra här hemma än att måla naglarna (fast jag tycker det är roligt att vara fin).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0