Fredagsinspiration

Energin har återvänt. Idag vill jag sy en kjol. Och baka bröd. Och cykla långt. Och gräva i trädgården. Och baka en kaka. Och ta det lugnt. Hm, jag kanske måste välja bort nåt....
 
Jag började med brödet. Jag vill inte äta köpebröd mer nu. Magen mår bättre på hembakat med linfrön och grejer. Just i detta nu står en deg på jäsning. Det blir grötbröd med morötter, linfrön och solrosfrön. Lite fullkornsdinkel slank det med också. En STOR deg blev det. Jag har inte riktigt bestämt hur jag ska baka ut den. Saknar fortfarande varmluftsfunktion på ugnen. Ja, jag saknar den verkligen!
 
 
Letade kjolmönster igår. Hittade kanske ett par man kan använda och även några tyger som skulle kunna funka. Jag röstar på det blågröna. Fast jag funderar på att rita ett eget kjolmönster istället. Hittade kjolmönster på en jättetrevlig blogg som jag måste följa hädanefter. Ja, jag var tvungen att följa dom på Instagram också. Mycket inspirerande. Och man får tips på mönsterkonstruktion, det gillar jag. Makeityourown.nu är adressen och här är en länk till kjolmönsterna:   http://makeityourown.nu/2012/june/kjoladig.html
 
 
Tror ändå inte jag har lust sätta mig inne och sy just nu. Solen skiner, det är varmt. När brödet är klart ska jag nog gå och frisera till stenpartiet. Försökte med det förra våren men lik förbannat växer det en massa ogräs där (och gräs!). Då orkade jag inte plocka ner stenarna och göra om från grunden. Jag lade ner en massa energi på alla andra rabatter då, täckte med tidningar och jord och bark och fixade till. Stenpartiet rensade jag bara och så tänkte jag med tidningar i nederkanten. Dom är nog bortklippta nu... Suck. Nä, jag måste plocka ner det sten för sten och ta rätt på dom växter som ska vara kvar och rensa bort dom som inte ska vara där. Kanske idag. Pionen har i alla fall kommit upp nu. Ett tag var jag rädd att den hade frusit ihjäl i vinter.
 
Få se om det blir nån cykling i värmen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0