Jag är trött

Jag blir trött av att kliva upp tidigt. Jag blir trött av att tjata på barn. Jag är helt slut idag, känns som jag inte har sovit nåt inatt. Fast jag har inget minne av att jag har vaknat så jag tror jag har sovit som jag ska, fast inte tillräckligt länge, det vet jag ju. Måste lägga mig tidigare. Det där med barnen vet jag däremot inte hur man löser. Kan man få mamma-semester?
 
Jag blir trött av att träna två dagar i rad också. Känns i musklerna idag. Men det är bara fysisk trötthet, bara att vila och komma igen, det vet jag. Och äta upp sig idag. Vilket påminner mig om att jag glömt lägga bönorna jag köpte i blöt. Jäklar. 
 
Jag blir trött av reklamen på tv. Den tänker jag avhandla i ett eget inlägg så jag riktigt får vräka ur mig. "Det är ju bara reklam" brukar en mig närstående person säga. Fast det är inte så bara tycker jag. Reklamen säger en del om vad reklammakarna tror om sin målgrupp. Men mer om det senare.
 
Jag blir trött på formuleringarna i jobbannonserna. "Du brinner för att ge service" - det låter ju helt hysteriskt. Som om det vore mitt enda intresse i livet, att ge service. "Du trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen" - nej jag gillar struktur och tycker inte man ska ändra på sånt som funkar, i alla fall inte bara för att ändra  vilket det känns som om vissa tycker. Bra att skaka om lite? Nej tack. "Positiv attityd" - ja kanske inte just idag då.....
 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0