Invigningen av musikhuset

Igår var jag inbjuden till invigningen av Medborgarskolans nya musikhus så det blev en liten tripp till den stora lilla staden. 
 
Det bjöds på framträdande av Rockkören med kompband, dansuppvisning och man kunde köpa fika av dansungdomarna och sponsra deras resa (och det måste man så klart). Jättesnyggt hade det blivit med väggmålningarna! Dock var inte studion riktigt klar och galleriet så fortfarande ut som det gjorde när vi började måla i lokalerna första gången, omålad gips på väggarna och färgburkar och grejs på hela golvet. Men det ska väl bli klart så småningom det med. Hoppas jag verkligen, jag ska ju ställa ut där!
 
Här är vi, jag och min väggmålning. Visst blev det bra? Hm, man anar släktskapet tror jag....
 
 
Dom andra väggarna ser väl inte så tokiga ut dom heller, eller vad säger ni? (Dock inte lika färgglada som min...)
 
 
 
Mias målning ska sitta inne i studion när den blir klar.
 
 
Ellenors målningar anknyter till namnet på studion: Midgårdsstudion (musikhuset ligger på Midgårdsgatan.)
Här Hugin och Munin.
 
 
Och på motsatta väggen: Asken Yggdrasil. Dom ni ser längst bort är Rockkören med Stina! 
 
 
När jag tyckte jag invigt klart åkte jag till min farbror R och hans sambo och hälsade på. Dom har faktiskt bott i lägenheten i drygt två år men jag har inte kommit mig för att hälsa på (träffat dom har jag gjort). Och nu ska dom flytta! Men bara till Frösön så jag får väl se till att vi kommer dit så fort dom kommer i ordning så det inte dröjer två år till innan vi hälsar på. Vi fikade och pratade och hade trevligt. 
 
Idag har jag varit jättetrött. Inte kan det väl vara bilkörningen och stadsluften som tar så hårt? Jag som fick så fina idéer när jag körde bil! Jag kom plötsligt på hur loggan skulle se ut, den som jag ska använda till min jabbobutik och på visitkorten när det gäller häx- och änglasömmandet (och för all del annat sömmande också). Och jag räknade till och med ut hur jag skulle göra för att få den som jag ville ha den. När jag satte mig med Photoshop igår kväll var det bara att leta lämplig royaltyfri bild och köra igång. Nej, ni får inte se den ännu. Men snart, snart ska jag öppna butiken. Jag väntar på mina vävda etiketter. Ja, dom har förstås inte loggan, eftersom jag kom på den igår, men stilen på texten är snarlik. Jag vill gärna sy in dom i häxorna innan jag säljer (som om det skulle bli RUSNING till min webbutik....fast vad vet man?). Och så ska jag fxa visitkort att skicka med. 
 
Det kanske var tankearbetet som tog på krafterna. Jag sov faktiskt en halvtimme på soffan i eftermiddag och det var precis vad jag behövde, huvudet kändes mycket klarare efteråt. Nu är det strax dags att ge sig iväg till söndagsträningen. SEN kan ni få se på pigg och rask! Eller i alla fall endorfinhög och lycklig. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0