Grejar på

Det är mycket nu.
 
Försöker få ut mina häxor innan påsken är här och förbi. Det går rätt bra. Jag lägger ut små "teasers" på instagram under tillverkningens gång och sen en bild när dom är klara. Har två eller tre beställningar på gång plus att jag ska lämna in ett gäng på turistbyrån! En specialbeställning gjorde jag klar igår men jag törs inte lägga ut bild på den ännu, jag vet inte om beställaren vill se den innan hon får den med posten. Men JAG är jäkligt nöjd med den!
 
Istället ska ni få se dom andra jag har sytt.
 
Vårig häxa i jeanskjol. Men hon har tjockstrumorna på, det är inte sommar än. "Tröjan" har lite guldglitter i sig som inte syns på bild. Hon har tyvärr inte fått nåt namn ännu. "Jeanshäxan Judith" var ett förslag men jag vet inte ännu.
 
 
En våryster bohemhäxa vid namn Yra. I rosa och lila och med en stickad halsduk virad om halsen mot kylan. 
 
 
Och så till sist: Östermalmshäxan Charlottina von Oben. Hon har inte bara leopardklänning och pälskrage utan även diamantörhängen och guldväska!
 
 
Fint ska´re va!
 
 
Alla är till salu. 200 kr plus frakt. Dom kommer även att finnas på Jabbo.se tillsammans med mina gamla häxor och änglar. Håller på med en ny butik där eftersom dom gjorde om sidan. Och du, är det ingen av filurerna som passar din smak, säg till så gör jag en SPECIELLT till dig.
 
Förutom allt detta häxsyende och fotograferande och butiksadministrerande så har jag denna vecka hunnit vara på arbetsförmedlingen, långpromenerat, tränat och sjungit med kören. Idag har jag redan hunnit greja med räkningarna och kört i gång en tvätt, förutom barnlogistik och frukostätning. Det blev äggröra och hembakat bröd till frukost. Gröttrenden var kort men annars går det bra. Inga sötsaker förutom sylten till våfflorna igår (och jag är ingen stor sylt-ätare). Dutti!
 
Vädret är soligt och underbart precis som det varit dom senaste dagarna. Det blir en långprommis idag. Och en ny häxa. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0