Fredagsstök före fredagsmys

Städa, städa, varje fredag och så varje jul
det tycker jag är kul.
 
Det var Pippi som sjöng så. Jag HAR faktiskt städlust idag, så pass så jag får akta mig för att börja med för mycket. Men jag har hunnit med att plocka undan kläder i sovrummet, dammsugit hela huset (utom barnens rum) och torkat golv i kök och hall. Äntligen rent från GRUS!!! Jag längtar tills snön smält bort helt och det torkat upp ute på gården så man slipper dra in lera. Upptäckte när jag skulle ta bilen igår att kissen också har problem med lera på tassarna. Kan bli lite halkigt..... 
 
 
Vi gick vår fotopromenad igår. Gick Grisrundan ner och sen ut på Prästberget där kyrkan brukar ha gökotta. Jag trodde det skulle vara fin utsikt där men det var ju en massa träd i vägen! Fast mysigt var det, med solljuset sipprande in genom trädkronorna. Jag hade gjort soppa och tina pizzabullar som vi åt. M-K hade gjort fruktsallad till efterrätt som vi inmundigade senare nere vid gamla kyrkan. Lite kallt i luften men det var skönt ändå. Men jag ska köpa en mattermos. Soppgrönsakerna fastnade kvar i termosen när man hällde ur. 
 
 
Idag har jag även hängt ut täckjackan som jag tvättade förra veckan. Jag tog in vårkappan istället, så det så! Förmodligen måste jag ha tjocktröja under men det spelar ingen roll - det är en VÅRKAPPA. Vååår!
 
Nu ska jag fundera ut nån lunch åt Mannen och mig och senare ska jag på Hammarn och slänga plast, glas och en enorrm samling mjölkkartonger. Jösses vad många det blir nu när vi inte eldar i kökspannan inne! Dricker vi så mycket mjölk? Jag ska även handla lite till kvällsmaten, det blir hemgjord pizza denna dag som är FREDAG. Fast dom senaste gångerna har inte pizzan blivit bra. Bottnen har blivit hård. Det beror säkert på att inte varmluften funkar. Jag måste bli bekant med ugnen igen på nåt sätt. Lära om. Och kanske inte göra tre plåtar nu när jag inte kan grädda alla på en gång. Suck....
 
Jag ska köpa en penna också. Jag har fått en whiteboard att hänga upp i ateljén. Där ska jag skriva upp beställningarna för nu börja dom hopa sig. Och jag behöver skriva ner för att minnas alla. Ha det framför ögonen. If I can see it, then I can do it. 
 
I beleve I can fly....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0