Fölsedan

Jag har nog ingen framtid som sockerbagare. Eller så ska jag göra som vanligt, konstatera att det inte riktigt funkade och fundera på hur man kan förbättra det. Men nu är det ingen födelsedag och tårtbakning i familjen förrän i december igen och då kanske jag har glömt bort detta och gått vidare. Det förstås, katten fyller år första juni men han brukar få räkor. Inget tårtbak då. 
 
Jag talar om mitt tårtexperiment: Morotsmarängtårtan. Jodå, jag löste det - jag kombinerade dom två tårtorna istället för att välja antingen eller. Den blev så där. Ganska god eftersom den inte var så söt men lite kompakt och lite platt. Inte så snygg. Inte jätteful heller. Så där. Jag tror ett stort fel var att jag bakade tårtbottnarna dagen innan. Marängtårtan ska inte stå övertäckt till dagen efter, då blir marängen seg eller fuktig. Men visst gick den att äta. Och det blev rester kvar men det är kör imorgon, jag ska ta och bjuda dom på tårta tror jag. 
 
 
Gårdagen kan sammanfattas så här:
 
- Väcktes med sång, paket och frukost på sängen. Semla och kaffe! I paketet låg en träningsväska - jaaa! 
- Morgonen fortsatte med lite kompletterande frukost i tv-soffan och Vasaloppet så klart.
- På eftermiddagen kom gästerna och vi fikade. Tårta och wienerbröd och havrekakor och köpekakor.
- Jag fick en massa blommor. Jag blir så glad av blommor! Vilken tur man fyller år i tulpantider.
- I present har jag fått, förutom träningsväskan: Lotter, pengar, presentkort, ost, vin, te och fotkräm. Hm, vilken konstig blandning det blev när man ser det i skrift. 
- Dagen avslutades med middag på kinarestaurang i Sollefteå. Gott!
 
Idag fyller Haqvin år. Han har redan hunnit få frukost på sängen och paket. Nu sitter han nere i tv-soffan och spelar mungiga. Själv ska jag försöka få liv i Herman igen för vi ska till tandregleringen idag (just idag!) så vi måste strax åka till stan. Haqvin ska ut och käka lunch med pappa och så har han uttryckt önskemål om att spela pingis. Kanske det är sånt man ska önska sig nästa år?
 
Ikväll blir det tårta IGEN, fast en annan sort. När dom här kakätardagarna är över så tror jag att jag behöver en kakavgiftning. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0